בן גביר: "כן למחאה, לא לחסימת כבישים"

איתי גדסי No Comments on בן גביר: "כן למחאה, לא לחסימת כבישים"

השר בן גביר ביקר בביה"ח רמב"ם את לוחמי הימ"מ שנפצעו בג'נין והתייחס להפגנות המתוכננות מחר: "חופש ביטוי כן, אנרכיה וחסימת עורקי תחבורה ראשיים לא"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקר בבית החולים רמב"ם בחיפה את לוחמי הימ"מ שנפצעו בפעולה בג'נין. לאחר הביקור מסר השר הצהרה לתקשורת.

השר בן גביר אמר: "הייתה לי את הזכות לברך ולבקר את הגיבורים שלנו, את לוחמי הימ"מ. שמעתי מהם על הפעולה ההרואית, שמעתי מהם על המסירות, על ההקרבה, חיבקתי אותם, אמרתי להם שעם ישראל חייב להם. אמרתי שבלשכת השר, ובכל הדרגים של המשטרה, של הפיקוד, של הלוחמים, יש להם גיבוי מוחלט למה שהם עושים. עם ישראל חב להם חוב ענק, כל דור עם הגיבורים שלו, יש לנו את מרדכי ואסתר בימי הפורים ויש לנו את לוחמי הימ"מ בימים האלה".

השר הוסיף: "מכאן אני גם שולח הצלחה ומתפלל לשלומם של כל חיילי צה"ל באשר הם, ובפרט בדרום הארץ, עם הפעולות החשובות ביותר".

השר בן גביר התייחס להפגנות המתוכננות מחר: "לעניין ההפגנות מחר אני אומר את זה בצורה הכי חד משמעית: אני בעד הפגנות, בעד חופש ביטוי, אבל נתב"ג ועורקי תחבורה ראשיים צריכים להיות מחוץ לתחום".

עוד אמר: "אנחנו צריכים לזכור שבעורק תחבורה ראשי אנחנו מעבירים יולדות, אנחנו מעבירים אנשים שצריכים להגיע לביה"ח. אי אפשר גם לשבש את הפעילות של נמל התעופה בן גוריון. ולכן אני הולך לקיים היום הערכת מצב עם המשטרה, עם סגל הפיקוד ואני הולך להבהיר בצורה חד משמעית הנחיות שלי הם לאפשר כמה שיותר את חופש הביטוי, אבל, נתב"ג ומוקדי תחבורה ראשיים זה מחוץ לתחום".

השר בן גביר הוסיף: "אני קורא ואומר מכאן לכל המפגינים תזכרו בסופו של דבר אנחנו באותו עם, אותם לוחמים שמסרו נפש לא שאלו אותם אם הם ימין או שמאל אם הם דתיים או חילונים כולם מסמלים את מדינת ישראל. אני קורא לאופוזיציה תנהגו בממלכתיות, תפגינו, תצעקו זו הזכות שלכם, אבל תוציאו מחוץ למשוואה עורקי תחבורה ראשיים ואת נמל התעופה בן גוריון".

עוד הוסיף השר: "אני מזכיר שבתקופת גירוש גוש קטיף, היה זה בית המשפט העליון שאמר שזה מחוץ לתחום, שיש מקומות שאסור לחסום וחסימה של המקומות האלה זה אנרכיה ואנרכיה אנחנו לא ניתן להתרחש במדינת ישראל".

מפכ״ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, קיים לפני זמן קצר הערכת מצב לקראת המחאות הצפויות מחר במספר מוקדים ברחבי הארץ. בישיבה נטלו חלק מפקדי מחוזות ת״א ,ירושלים , מרכז , ר׳ אח״מ, מפקד משמר הגבול, רח״ט מבצעים, רח״ט מודיעין ובעלי תפקידים נוספים.

בתום הישיבה אמר המפכ"ל כי משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית המאפשרת לכלל האזרחים להביע את מחאתם תוך הקפדה על מסגרת החוק והסדר הציבורי.

לצד פעילות המשטרה לאפשר מחאה בטוחה לכלל המשתתפים , הדגיש המפכ״ל , כי המשטרה תפעל באפס סובלנות כלפי הפרות סדר, פגיעה ברכוש , פגיעה בסמלי שלטון ושיבוש של שגרת החיים ולא תאפשר חסימת צירי תנועה שלא תואמו ואושרו על ידי המשטרה. בהמשך דבריו הוסיף המפכ"ל כי הציבור כולו מתבקש לשמור על הוראות החוק ולכבד את עבודת הקצינים והשוטרים בשטח.



0 תגובות